Social Icons

Krainy

Siedem Królestw:


Włości Korony

Włości Korony (ang. The Crownlands) - jeden z dziewięciu regionów składających się na Siedem Królestw. Nigdy nie był to suwerenny naród, lecz ziemia sporna między Dorzeczem, Krainą Burzy i innymi regionami. Dopiero gdy Aegon Zdobywca podbił Westeros, ustanowił te ziemie jako należące do króla.

Włościami rządzi bezpośrednio król na Żelaznym Tronie. Tereny te obejmują Królewską Przystań i okolicę, w tym miasto Rosby, Królewski Las, Smoczą Skałę oraz inne wyspy w Zatoce Blackwater. Znajdują się one na południe od Doliny, na południowy wschód od Dorzecza, na zachód od Skały, a na północ od Reach i Krain Burzy.

Bękarty tutaj urodzone dostają nazwisko Waters.

Kontynent:Westeros
Niegdyś:Ziemie sporne między innymi regionami
Teraz:Region administracyjny Siedmiu Królestw
Klimat i topografia:Równiny i doliny rzeczne, lasy na południu i północy, klimat umiarkowany po subtropikalny
Rządzący:Król na Żelaznym Tronie
Religia:Wiara Siedmiu
Kultura:Andalowie
Stolica:Królewska Przystań / kiedyś Smocza Skała
____________________________________________________

Północ

Północ (ang. The North) - jeden z istotnych obszarów Westeros, a niegdyś przed Podbojem suwerenne królestwo. Region obejmuje cały obszar na południe od Muru i na północ od Przesmyku. Północą od tysięcy lat włada ród Starków z ich siedziby Winterfell. Inne rody zamieszkujące region to m.in. Bolton, Umber, Karstark i Manderly. Bękarty urodzone na Północy dostają nazwisko Snow.



Kontynent:Westeros
Niegdyś:Królestwo Północy
Teraz:Region administracyjny Siedmiu Królestw
Klimat i topografia:Rzeki i równiny, lasy i góry na północnym zachodzie; wzdłuż południowej granicy - bagna na Przesmyku. Klimat umiarkowany po subarktyczny.
Rządzący:Dom Stark
Religia:Starzy Bogowie
Kultura:Pierwsi Ludzie (większość)
Andalowie (mniejszość)
Stolica:Winterfell

Miasta, Zamki i Miejsca:

  • Winterfell - Potężna twierdza, siedziba Dom Stark i stolica północy, zbudowana przez Brandona Budowniczego.
  • Wilczy Barłog - Miasto i zamek nad ujściem Białego Noża. Zbudowane przez Jona Starka, króla Zimy, po przepędzeniu z tej okolicy piratów. Siedziba krewnych Starków - Rodu Greystark.
  • Biały Port - Największe miasto i port na północy, siedziba rodu Manderly.
  • Karholdu - Miasto i twierdza, siedziba krewnych Starków - Karstarków.
  • Ostatnie Domostwo - Najbardziej wysunięte miasto na północ, siedziba Rodu Umber.
  • Fosa Cailin - Niegdyś potężna twierdza strzegąca wejścia na północ na Przesmyku, teraz bardzo zrujnowana, jednak wciąż niemożliwa do przebycia.
  • Dreadfort - Twierdza i siedziba okrutnego Rodu Bolton.
  • Torrhen's Sguare - Miasto i zamek położone niedaleko jeziora, siedziba rodu Tallhart.
  • Deepwood Motte - Port u wybrzeży Morza Zachodzącego Słońca, siedziba rodu Glover.
____________________________________________________


Żelazne Wyspy

Żelazne Wyspy (ang. Iron Islands)  - jeden z integralnych regionów Siedmiu Królestw, a przed Podbojem suwerenne państwo o tej samej nazwie. Składa się z siedmiu małych, skalistych wysp skupionych w pewnej odległości od zachodniego wybrzeża Westeros. Są one domem zaciętych ludzi, którzy nazywają siebie zrodzonymi z żelaza, a włada nimi ród Greyjoyów ze swej siedziby Pyke. Bękarty urodzone na wyspach nazywają się Pyke.


Kontynent:Westeros
Niegdyś:Królestwo Wysp
Teraz:Region administracyjny Siedmiu Królestw
Klimat i topografia:Skaliste, mało żyzne gleby; klimat zimny, wietrzny i burzliwy
Rządzący:Dom Greyjoy
Religia:Utopiony Bóg (większość)
Wiara:Siedmiu (mniejszość)
Kultura:Żelaźni Ludzie, zrodzeni z żelaza
Stolica:Pyke
____________________________________________________

Królestwo Zachodu

Królestwo Zachodu (ang. Westerlands) - region w zachodniej części kontynentu Westeros, rządzony przez Dom Lannisterów z ich siedziby w Casterly Rock. Przed Podbojem był znany jako Królestwo Skały. Nazwisko urodzonych tutaj bękartów to Hill.

Zachodnie Królestwo nie jest największą, najbardziej zaludnioną lub najbardziej płodną częścią królestwa, ale zdecydowanie najbogatszą. Pełna wzgórz i skał ziemia jest usiana kopalniami, z których wydobywa się złoto i srebro w zadziwiających ilościach. Kopalnie złota znajdują się między innymi w Casterly Rock, Złotym Zębie czy też w Castamere. Nieznana jest liczba osób pracujących w nich lub też w innych gałęziach przemysłu. Istnieją też pewne ośrodki rybołówstwa w Lannisporcie i Fair Isle.

Kontynent :Westeros
Niegdyś:Królestwo Skały
Teraz:Region administracyjny Siedmiu Królestw
Klimat i topografia:Niskie góry i pagórki, klimat umiarkowany.
Rządzący:Dom Lannister
Religia:Wiara Siedmiu
Kultura:Andalowie
Stolica:Casterly Rock

Miasta, Zamki i Miejsca:

  • Casterly Rock - Siedziba Domu Lannisterów.
  • Lannistport - Jedno z największych miast w Westeros.
  • Złoty Ząb - Siedziba Domu Lefford, strzegąca głównego traktu z Królestwa Zachodu do Dorzecza.
  • Fair Isle
  • Castamere - Dawna siedziba Rodu Reyenów, zrównana z ziemią przez Tywina Lannistera. "Dziś w ich zamku płacze deszcz którego nikt nie słucha".
____________________________________________________

Dorne

Dorne - duży półwysep, najbardziej wysunięta na południe część Westeros i region Siedmiu Królestw. Jego stolicą jest Słoneczna Włócznia, siedziba rodu Martellów. Martellowie tytuują się książętami i księżniczkami, na modłę Rhoynar. Dornijskie bękarty dostają nazwisko Sand.

Dorne graniczy z Morzem Dornijskim na północy, wyspami znanymi jako Stopnie na wschodzie, oraz Morzem Letnim na południu. Między obszarami wodnymi na północy a tymi na południu rozciąga się łańcuch górski znany jako Góry Czerwone, które oddzielają Dorne od reszty Siedmiu Królestw drogą lądową. Istnieją dwa większe przejścia, które łączą Dorne z resztą kontynentu, Książęcy Wąwóz i Szlak Kości. Książęca Przełęcz prowadzi do Reach, a Szlak Kości wychodzi górach w pobliżu Summerhall.
Dorne jest najgorętszym regionem w Westeros. Jest skalisty i suchy, znajduje się tam jedyna pustynia na kontynencie. Kilka rzek zapewnia pewien obszar żyznej ziemi, więc nawet podczas długiego lata jest wystarczająco dużo deszczu i innych źródeł wody. Mimo tego, w okolicach centrum regionu, przy wodach śródlądowych, woda jest prawie tak cenna jak złoto, a studzienki są zazdrośnie strzeżone.
Dorne jest najmniej zaludnionym regionem z Siedmiu Królestw. Dornijczycy różnią się zarówno kulturowo jak i etnicznie od innych westeroskich ludów z powodu historycznej, masowej imigracji Rhoynar i ich izolacji. Przyjęli wiele ich zwyczajów. Mają reputację rozwiązłych i zapalczywych oraz nadal są traktowani nieco nieufnie przez inną ludność Westeros. Dorne zapewnia wiele egzotycznych produktów, które są rzadkością w pozostałych częściach Siedmiu Królestw. W szczególności są to owoce cytrusowe i dornijskie wina. Cytryny, oliwki i granaty również pochodzą głównie z Dorne. Wiele z tych roślin uprawia się za pomocą kanałów, do których woda doprowadzana jest z rzek i strumieni. Dorne jest również znane ze swoich piaskowych wierzchowców, szczupłych, ale szybkich koni hodowanych tylko w tym regionie kontynentu. Mogą one biec nawet dwa dni zanim się zmęczą.Statki z Wolnych Miast, takich jak Volantis handlują w mieście portowym Planky Town, które znajduje się przy ujściu rzeki Zielona Krew, dzięki czemu towary można transportować na cały kraj. Karawany podejmują się dostaw w Słonecznej Włóczni, przed wkroczeniem na głębokie piaski i Książęcy Wąwóz.

Kontynent:Westeros
Niegdyś:Królestwo Dorne
Teraz:Region administracyjny Siedmiu Królestw
Klimat i topografia:Klimat suchy i gorący (na zachód), pustynie (w centrum), półpustynne wzgórza przerywane dolinami rzek (na wschód).
Rządzący:Dom Martell
Religia:Wiara Siedmiu (odmiana regionalna)
Kultura:Dornijczycy (Mieszanka Pierwszych Ludzi/Andalów/Rhoynar)
Stolica:Słoneczna Włócznia

Miasta, Zamki i Miejsca:
  • Słoneczna Włócznia - siedziba rodu Martellów, panujących w regionie.
  • Starfall, siedziba rodu Dayne.
  • Yronwood - siedziba domu Yronwood, najpotężniejszych chorążych Martellów.
  • Planky Town, miasto portowe u ujścia Zielonej Krwi.
____________________________________________________

Reach

Reach - jeden z istotnych regionów Siedmiu Królestw, przed Podbojem znany jako Królestwo Reach. Jego stolicą jest Wysogród, siedziba Domu Tyrellów. Jest to jeden z większych regionów Siedmiu Królestw, a także uważany za najbardziej żyzny i gęsto zaludniony. Bękarty urodzone w Reach dostają nazwisko Flowers. Reach jest uważane za dom rycerstwa Westeros. To miejsce, gdzie rycerze traktowani są z najwyższym szacunkiem. Turniejowe przepisy są tu najbardziej restrykcyjne. Reach jest drugim najbogatszym regionem w Siedmiu Królestwach, tuż za ziemiami Lannisterów. Wśród produktów, które produkuje są melony, brzoskwinie, jabłka i winogrona. Arbor zapewnia najlepsze wina, od czerwonych owocowych po bogate złote. Bardzo cenione i rzadko spotykane są drewniane harfy, produkowane w Starym Mieście.
Reach obejmuje obszar najbardziej żyznej części Westeros oraz liczne i gęsto zaludnione wioski i miasta. Graniczy z Morzem Zachodzącego Słońca na zachodzie, Górami Czerwonymi od strony Dorne - południowo-wschodniej, wzgórzami Casterly Rock na północnym zachodzie i Czarnym Nurtem na dalekim północnym-wschodzie. Region obejmuje również kilka wysp, w tym Wyspy Tarczowe przy ujściu rzeki Mander oraz Arbor na południu. Dwie główne drogi przecinają Reach, łącząc je z Włościami Korony w Królewskiej Przystani poprzez Różany Trakt oraz odpowiednio Lannisport przez Morski Trakt. Region stały dopływ wody i transport zawdzięcza rzece Mander.

Kontynent:Westeros
Niegdyś:Królestwo Reach
Teraz:Region administracyjny Siedmiu Królestw
Klimat i topografia:Rzeki, lasy, żyzne równiny, klimat umiarkowany po subtropikalny
Rządzący:Dom Tyrell
Religia:Wiara Siedmiu
Kultura:Andalowie
Stolica:Wysogród

Miasta, Zamki i Miejsca:
  • Wysogród, zamek i siedziba domu Tyrellów, centrum regionu.
  • Stare Miasto, najważniejsze w Reach, najstarsze w Westeros. Miejsce szkolenia maestrów, miasto Cytadeli, a niegdyś siedziba Wiary.
  • Arbor, wyspa na południe od kontynentu, słynąca z wyrobu najlepszego wina w Siedmiu Królestwach, szczególnie czerwonego i złotego arborskiego. Siedziba Redwyne'ów.
  • Jasna Woda, twierdza Florentów. Położona na zachód od Wysogrodu.
  • Horn Hill, siedziba Domu Tarly. Położona na południowy-wschód od Wysogrodu.
____________________________________________________

Krainy Burzy

Krainy Burzy (ang.Stormlands) - region administracyjny Siedmiu Królestw, leżący na wschodnim wybrzeżu kontynentu Westeros. Kiedyś było suwerennym państwem o tej samej nazwie, aż do Podboju, kiedy to został zabity ostatni król Burzy. Krainy Burzy są rządzone przez ród Baratheonów, których siedzibą jest Koniec Burzy. Nazwa pochodzi od częstych i silnych burz, które nawiedzają wybrzeże. Bękarty urodzone w Krainach Burzy nazywają się Storm.
Krainy Burzy znajdują się na południe od Królewskiej Przystani, graniczą od zachodu z Reach, na południu z Morzem Dornijskim i od wschodu z Wąskim Morzem. Są jednym z mniejszych regionów Westeros, surowym, kamienistym i gęsto zalesionym (Deszczowy Las, Królewski Las).
Dornijskie pogranicze, położone w części południowo-zachodniej, rozciąga się wzdłuż Gór Czerwonych, oraz służy jako strefa graniczna, oddzielająca Krainy Burzy od starych wrogów, Reach i Dorne. Przez wieki odbywały się tu regularne bitwy, aż Dorne stało się częścią Siedmiu Królestw.
Kilka wysp, w tym Tarth i Estermont, są również uważane za część Burzy. Statki płynące przez Wąskie Morze unikają wybrzeża ze wzgledu na notoryczne sztormy, mimo tego, że morze wdłuż Krain Burzy potrafi być niezwykle czyste i błękitne. Wody wokół Tarthu są szczególnie znane z jasnego, niebieskiego koloru, przez co jest on nazywany "Szafirową Wyspą".

Kontynent:Westeros
Niegdyś:Krainy Burzy
Teraz:Region administracyjny Siedmiu Królestw
Klimat i topografia:Mocno zalesiony na północy i południu, niskie góry w centrum; częste burze, klimat umiarkowany po subtropikalny.
Zimne wyżyny na dornijskim pograniczu.
Rządzący:Dom Baratheon
Religia:Wiara Siedmiu
Kultura:Andalowie
Stolica:Koniec Burzy

Miasta, Zamki i Miejsca:
  • Koniec Burzy, stolica regionu i siedziba rodu Baratheonów.
  • Deszczowy Las.
  • Dornijskie pogranicze.
  • Blackheaven, siedziba rodu Dondarrion.
  • Estermont, wyspa na której znajduje się Greenstone, siedziba rodu Estermont.
  • Tarth, Wyspa z Evenfall Hall, siedziba rodu Tarth.
  • zamek Summerhall.
____________________________________________________

Dorzecze

Dorzecze (ang. Riverlands) - centralny obszar kontynentu Westeros, składający się z żyznych obszarów między widłami rzeki Trident. Ze względu na centralne położenie, było miejscem częstych bitew. Ludzie z Dorzecza są mieszanką wytrzymałych wojowników, spokojnych rybaków i pobożnych, prostych ludzi. Bękarty urodzone w Dorzeczu dostają nazwisko Rivers. Przez ostatnie trzy wieki Dorzeczem rządził ród Tullych z ich zamku w Riverrun, aż do ich klęski w Wojnie Pięciu Królów. Riverrun jest teraz w posiadaniu Domu Frey z Bliźniaków, chociaż Petyr Baelish został nazwany Najwyższym Lordem Tridentu i Panem Harrenhal. Dorzecze jest regionem bogatym, żyznym i gęsto zaludnionym. Liczne rzeki, które można znaleźć na całym jego obszarze, wykorzytywane są do handlu i obrotu towarem, jego transportu, rybołóstwa i żeglugi. Z tak wielkim handlem, wieśniacy są w stanie sprzedawać swoje zboże kupcom, aby ci sprzedali je w innym regionie. Produkuje się tu również kwaskowate wina, wytwarzane z małych winogron uprawianych w Dorzeczu.

Kontynent:Westeros
Niegdyś:Królestwo Rzek i Wzgórz
Teraz:Region administracyjny Siedmiu Królestw
Klimat i topografia:Szerokie i żyzne dorzecza, klimat umiarkowany.
Rządzący:Dom Tully
Religia:Wiara Siedmiu (większość)
Starzy Bogowie (mniejszość)
Kultura:Andalowie (większość)
Pierwsi Ludzie (mniejszość)
Stolica:Riverrun
____________________________________________________

Dolina Arrynów

Dolina Arrynów (lub po prostu Dolina) - jeden z istotnych obszarów Westeros, poprzednio suwerenny naród znany jako Królestwo Góry i Doliny (Kingdom of Mountain and Vale). Doliną rządzi ród Arrynów, którego siedzibą jest zamek znany jako Orle Gniazdo. Znane domu tego regionu to np. Hunter, Corbray, Redfort i Royce. Bękarty urodzone w Dolinie dostają nazwisko Stone.Dolina znajduje się na wschodnim krańcu Westeros. Jest to spokojna kraina, bogata w czarną ziemię, wolno płynące, szerokie rzeki i setki małych jezior, które w słońcu świecą jak lustra, chronione ze wszystkich stron przez w dużej mierze nieprzejezdne góry. Dolina ma tendencję do bycia postrzeganą jako odcięta od reszty kontynentu. W czasie ostrej zimy jest ona odizolowana od świata, podróżować po niej można jedynie w cieplejsze lata, lecz poprzez aktywność buntowniczych górskich klanów jest to bardzo niebezpieczne. Można tam dojechać tylko Górskim Szlakiem, który łączy Dolinę z Dorzeczem oraz jest chroniony przez Krwawą Bramę.
Północną i wschodnią granicę Doliny wyznacza morze, natomiast południową Zatoka Krabów. Na zachodzie znajdują się Góry Księżycowe.Dolina składa się z różnych regionów: Doliny Arrynów; Gór Księżycowych, Palców, wysp Trzy Siostry oraz kilku innych mniejszych, a także półwyspu z miastem portowym Gulltown.
Ludzie z Doliny znani są jako honorowi, niezawodni wojownicy głęboko wierzący w Siedmiu. Niektórzy z mieszkańców regionu, żyjący u podnóża Gór Księżycowych odrzucili władzę Orlego Gniazda i żyją według własnych reguł. Te górskie klany (na przykład Czarne Uszy) często atakują nieostrożnych podróżników.W Dolinie uprawiane są pszenica, kukurydza i jęczmień. Nawet w Wysogrodzie, dynie nie są większe, a owoce słodsze. Dom Waxley znany jest z wyrobu świec zapachowych. Mogą one być nasączone zapachem galki muszkatołowej lub wielu innych, drogich przypraw.

Kontynent:Westeros
Niegdyś:Królestwo Góry i Doliny
Teraz:Region administracyjny Siedmiu Królestw
Klimat i topografia:Wysokie góry poprzecinane żyznymi rzecznymi dolinami, klimat górski, umiarkowany
Rządzący:Dom Arryn
Religia:Wiara Siedmiu
Kultura:Andalowie
Stolica:Orle Gniazdo

Miasta, Zamki i Miejsca:
  • Orle Gniazdo, siedziba domu Arrynów i stolica regionu.
  • Gulltown, ważne miasto portowe.
  • Trzy Siostry, wyspy
  • Paluchy
____________________________________________________

Essos:

Wolne Miasta

Wolne Miasta (ang. Free Cities) - dziewięć niezależnych państw-miast znajdujących się w zachodniej części Essos, wielkiego kontynentu, który leży na wschód od Westeros. Siedem z nich to porty nadmorskie, bądź wyspy leżące na Wąskim Morzu, podczas gdy dwa pozostałe znajdują się w głębi lądu. Każde z Wolnych Miast włada pewnym otaczającym je obszarem, w tym małymi miastami i wsiami. Na wschód od Wolnych Miast leży Morze Dothraków; Wolne Miasta często składają wyrazy szacunku Dothrakom, by zapobiec ich najazdom na okolicę.
Przybrzeżne Wolne Miasta to Braavos, Pentos, Tyrosh, Myr, Lys, Lorath i Volantis. Miasta śródlądowe to Norvos i Qohor. Braavos jest najbogatszym i najsilniejszym militarnie miastem, ale Volantis jest większe.
Braavos położone jest najbardziej na północ z wszystkich miast, równolegle do Doliny Arrynów lub Włości Korony. Pentos jest dalej wzdłuż wybrzeża, a Norvos i Qohor bardziej na wschód. Tyrosh leży na południe od Pentos, a Myr i Lys znajdują się jeszcze dalej na południe, na wybrzeżu i toczą regularne bitwy o Ziemie Sporne i Stopnie. Często starają się też uwikłać Tyrosh i Volantis w ich wojnę. Volantis znajduje się na południowo-zachodnim wybrzeżu regionu, nad Morzem Letnim przy ujściu Rhoyne - rzeki graniczącej z Ziemiami Spornymi na wschodzie, poza którą leżą mniej zaludnione ziemie i wciąż zachowane valyriańskie drogi prowadzące w kierunku Zatoki Niewolniczej.
Wolne Miasta są niepodległe, nie są jednak równie silne. Braavos jest najbardziej wpływowym i potężnym z Wolnych Miast, i ma pewien istotny wpływ na Pentos (w tym zachęcanie do zakazania niewolnictwa). Pentos z kolei działa jako port dla Norvos i Qohoru przez co ma spory autorytet w tych miastach. Lorath znajduje się na wyspie na Morzu Wąskim i wydaje się być najbardziej odizolowanym i najmniej wpływowym z Wolnych Miast.

Kontynent:Essos
Niegdyś:Kolonie Valyrii (oprócz Braavos)
Teraz:Handlowe miasta-państwa
Klimat i topografia:Góry i doliny rzeczne, klimat umiarkowany (na północy);
Równiny nadbrzeżne, klimat subtropikalny (na południu)
Rządzący:Różni
Religia:Czerwony Bóg, Czarny Kozioł, Bogini Miłości i różne inne
Kultura:Różna
Ważne miasta:Pentos, Braavos, Norvos, Qohor, Myr, Lys, Tyrosh, Lorath i Volantis.

Miasta, Zamki i Miejsca:
9 wolnych miast:
  • Pentos
  • Braavos
  • Norvos
  • Qohor
  • Myr
  • Lys 
  • Tyrosh
  • Lorath 
  • Volantis
____________________________________________________

Morze Dtohraków

Morze Dothraków (ang. Dothraki Sea) - rozległy obszar lądu na kontynencie Essos, położony na wschód od Wolnych Miast. Charakteryzuje się stepowym krajobrazem pełnym równin i jest domem dla koczowniczego ludu Dothraków. Dothrakowie znani są ze swych jeździeckich umiejętności i agresywnej postawy; często najeżdżają i łupią okoliczne ziemie. Morze Dothraków rozpoczyna się na zachodzie pod Lasem Qohoru i rozciąga na wschód, aż do czerwonego pustkowia. Na południu ogranicza ją rzeka Skahazadhan i Zatoka Niewolnicza. Na południe od rzeki żyje naród Lhazar. Morze Dothraków jest tak ogromne, że jest w stanie zaspokoić potrzeby dwóch tuzinów klahasarów. Znajduje się tu jedna masywna góra, Matka Gór, która wznosi się w centrum regionu, w mieście Vaes Dothrak.
Na obszarze tym na próżno szukać dróg, wzgórz czy miast; brak takowych tworzy nieprzerwany ocean falujących traw, skąd wzięła się nazwa regionu. Ponad sto rodzajów traw rośnie na tych nizinach, a często są one gęste i wyższe od człowieka. Z daleka wyglądają jak falujące na wietrze zielone morze. Przez obszar ten płyną nieliczne rzeki, choć często są one płytkie i pojawiają się wraz ze zmianą pór roku; piasek jest tu powszechniejszy niż woda.Jedynym miastem Morza Dothraków są starożytne ruiny, nazywane Vaes Dothrak, leżące w samym sercu Morza i stanowiące dom Dothraków i ich kultury.

Kontynent:Essos
Typ:Ludy koczownicze
Klimat i topografia:Rozległe równiny; stepy pełne traw, okazjonalnie rzeki i rzadko wzgórza.
Klimat umiarkowany i ciepły.
Populacja:Dothrakowie
Rządzący:Dothraccy khalowie
Religia:Wielki Rumak
Kultura:Dothracka
Stolica:Vaes Dothrak
____________________________________________________

Valyria

Valyria - dawno zrujnowana stolica imperium o takiej samej nazwie.
Valyria - wielkie imperium, które obejmowało większość kontynentu Essos, lecz zostało zniszczone przez kataklizm znany jako Zguba Valyrii.
____________________________________________________

Asshai

Asshai, Asshai w Cieniu - miasto na kontynencie Essos, leżące prawie sześć tysięcy mil na południowy-wschód od Westeros, po drugiej stronie znanego świata. Jest to wielki port morski na wschodnim wybrzeżu Morza Nefrytowego, leżący u ujścia Cieśniny Szafranowej. Znajduje się na południowy wschód od Yi Ti, w południowo-zachodniej części Krain Cienia i na północ od tajemniczego kontynentu Ulthos.
Asshai jest także miejscem handlu dla statków; eksportuje produkty takie jak bursztyn i smocze szkło. Mieszkańcy Asshai są często myleni z mieszkańcami sąsiednich Krain Cienia (mimo tego, że ludzie z Cienia publicznie zawsze są zamaskowani). Dothrakowie rozważali napaść na Asshai, ale miasto położone jest zbyt daleko na wschód. Znani ludzie z Asshai to: Melisandre - Czerwona Kapłanka i Quaithe z Cienia.
____________________________________________________

Zatoka Niewolnicza

Zatoka Niewolnicza (ang. Slaver's Bay) - kulturowy i geograficzny region południowo wschodniego Essos. Zbudowany z popiołów starożytnego, niewolniczego Imperium Ghiscari, stał się bogatym ośrodkiem światowego handlu niewolnikami.Chociaż bardzo mało z kultury Ghis przetrwało upadek imperium, współcześni ludzie z Zatoki są bardzo dumni ze swego dziedzictwa. Miasta zachowały symbol Ghis - harpię, lecz zamieniły piorun w jej szponach na otwarte kajdany. Wolni mieszkańcy nazwali siebie synami harpii. Język Ghiscari został w dużej mierze zapomniany. Większość nowoczesnych Ghiscarczyków mówi w języku ich zdobywców, Valyrian, z warczącym akcentem i żargonem niewolników; nadal jednak piszą swoimi unikalnymi glifami. Etnicznie, współcześni mieszkańcy Zatoki są mieszanką ras z małą domieszką czystej krwi Ghiscari. Z powodu ich stylu życia wydają się być tędzy i rozpasani, mają bursztynową skórę oraz ciemne oczy i włosy. Często występuje też u nich mieszanka sztywnych czerwonych i czarnych włosów, cecha charakterystyczna dla regionu. Pomimo ich słabego połączenia z dziedzictwem dawnego Ghis, łowców niewolników w Zatoce uważa się za kontynuatorów złotych wieków Ghis, po upadku ich starożytnego wroga, Valyrii.Handel niewolnikami jest dominującym przemysłem Zatoki Niewolniczej, a miastowi kupcy niewolników tworzą rządzącą arystokrację. Łowcy z Astaporu, Yunkai i Meereen nazywają siebie odpowiednio Dobrymi, Mądrymi i Wielkimi Panami. Ubierają się w tokary, podobne do togi ubranie, które może nosić jedynie wolny człowiek. Wartość materiału użytego do uszycia szaty, jest wskaźnikiem bogactwa i rangi mistrza, który go nosi. Handlarze niewolników i ich rodziny mieszkają w obfitych luksusach i organizują nocne festiwale na swych pływających barkach w celu uhonorowania ich historii. Niewolnicy, z drugiej strony, często znoszą brutalne traktowanie.Miasta dość spokojnie ze sobą rywalizują, unikając wojny za wszelką cenę, i wolą płacić dothrackim khalasarom, zamiast z nimi walczyć. Ze względu na bogactwo przeciętnego wolnego obywatela, armie miast były pełne bogatych synów niewolników. Kolorowe zbroje z tkanin i ułożone w dziwaczne kształty włosy skutkowały tym, że bojownicy nie byli zbyt efektywną armią. W kwestii obrony, miasta bardzo polegały na żołnierzach-niewolnikach oraz najemnikach. Podczas gdy większość niewolników była stosunkowo słaba i niedoświadczona, by tworzyć skuteczną siłę militarną, astaporscy żołnierze eunuchowie - Nieskalani mają zasłużoną reputację skutecznych.

Kontynent:Essos
Niegdyś:Kolonie Imperium Ghiscari;
Kolonie:Valyrii
Teraz:Kupieckie miasta-państwa
Klimat i topografia:Gładkie wybrzeże, na wschodzie góry; klimat półpustynny po subtropikalny.
Rządzący:Różni
Religia:Różna
Kultura:Valyrianie; Ghiscarczycy; Lhazareńczycy
Ważne miasta:Astapor; Yunkai; Meereen

Miasta, Zamki i Miejsca:
Astapor-Astapor znany był jako jedyne miejsce na świecie, gdzie można było kupić Nieskalanych.
Yunkai-Najmniejsze z trzech miast Zatoki, Yunkai znane było zarówno z dołów walk jak i jego domów przyjemności. 
Meereen-Największe z trzech miast łowców niewolników. Populacja Meereen jest równa Astaporowi i Yunkai razem wziętym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
Blogger Templates